خلاقیت و نوآوری
نوشته شده توسط : علیرضا نفیسی
چکیده
همواره جذب و بکار گیری نیروی انسانی از مسائل حساس و مهم در سازمانها می باشد . راه های گوناگونی تا به حال مورد استفاده قرار گرفته است همچون آزمون کتبی و مصاحبه. اما با توسل به خلاقیت، راههای بیشماری وجود دارد که می تواند ریسک یک استخدام مطلوب را به حداقل برساند. در این مقاله به یکی دیگر از این روشهای نو در جذب نیرو اشاره می کنیم و به تحلیل این شیوه خاص می پردازیم .
به تازگی یک شرکت ژاپنی، کوهپیمایی را یکی از شروط استخدام و قبول کارمند قرار داده است. این یکی از خلاقانه ترین تصمیماتی است که تا حالا در زمینه منابع انسانی و جذب و استخدام نیروی پرسنلی به گوش رسیده است. وقتی با دقت بیشتری در تار و پود این شرط عجیب و غریب استخدامی بنگریم می توانیم به پیامدها و نکات ارزنده این تصمیم پی ببریم. این شرط از چندین زاویه و با تکیه بر چندین صفت مشخصه مثبت، مسائلی را در ابعاد گوناگون اجتماعی، فکری، جسمی و فرهنگی به ما نشان می دهد که ما در ذیل به 11 مورد آن اشاره ای مختصر می کنیم .
 

تعریف
اولینکاریکه شما باید قبل از آغازکسب‌وکارتان انجام دهید، پیداکردن ایده است. اگرکسب‌وکاری را اداره می‌کنید باید به فکر ایده‌های جدید برای رقابت باشید .
کسب‌وکارهایکوچک با ایده زنده‌اند و بدون آن می‌میرند .
بسیاری از چیزها مانند برنامه‌ریزی، مدیریت نقدینگی، بازاریابی، و... مهم هستندکه در ادامه به آن‌ها هم می‌پردازیم. اما ریشه‌ی هرکسب‌وکار موفقی ایده است . محیط پویای امروزی بیش از هر زمانی به نوآوری مداوم نیاز دارد و نوآوریکلید موفقیتکسب‌وکارها است .

 

امروزه دیگر نمی‌توان امیدوار بودکه مانند پیشینیانکسب‌وکار خود را شروعکنید. مانند بیل گیتسکه نرم‌افزارهای خود را معرفیکرد. امروزه فرمول‌های جدید لازم است. شما در هر سطحیکه باشید اولین چیزیکه به شما توصیه می‌شود، یافتن ایده‌های خوبکسب‌وکار است. همیشه به دنبال آن‌ها باشید .
ایده‌ها ممکن است مربوط بهکالایی باشدکه می‌خواهید تولیدکنید یا بفروشید یا خدماتیکه می‌خواهید ارایهکنید. تولید ایده یک پروسه‌ی نوآور و خلاقانه است و زمان می‌گیرد. نه فقط در مراحل آغازین بل‌که در سراسر زندگیکسب‌وکار. لازم استکه شما همواره در مورد پتانسیل‌های نوآوری، تغییراتکالاها و امکانکالاهای جدید آگاه باشید و همواره محیط را برای راه‌هایی برای بهبودکالا یا خدمتتان اسکنکنید .

 مقدمه: بر کسی پوشیده نیست که در جوامع امروزی ارتباطات نقش بسیار مهمی در پیشبرد اهداف یک سازمان ایفا می کند. بهبود کمی و کیفی فعالیتهای سازمان، افزایش بهره وری از امکانات ونیروی انسانی درسایه انعکاس فعالیتهای سازمان با جامعه و بهره گیری از امکانات و قابلیتهای اجتماع و مشارکت عمومی افراد آن می باشد. در این راستا روابط عمومی ها به عنوان حلقه ارتباطی سازمانها با جامعه نقش بسیار مهمی دارند. هرچه  این حلقه ارتباطی گسترده تر و محکم تر باشد، به همان اندازه سازمان در پیشبرد اهداف و فعالیتهای خود موفق تر خواهد بود. پس روابط عمومی ها برای اینکه بتوانند این حلقه ارتباطی سازمان را با جامعه حفظ کنند، باید در جستجوی  تکنیکها ، الگوها و شیوه های مناسب و جدید باشند یکی از این شیوه ها و الگوها خلاقیت است که عامل مهم موفقیت برنامه های روابط عمومی است که اگر بدرستی بکار گرفته شود بسیاری از ضعف های فنی و اجرایی را پوشش می دهد و چون موضوع کار روابط عمومی از تنوع  و حیطه بالایی برخوردار است امکان ظهور خلاقیت  در آن به مراتب بیشتر از سایر  حوزه های کاری سازمانها است .





:: بازدید از این مطلب : 354
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست